Pokud jste dospěli k rozhodnutí, že váš komerční web proměníte na ziskovou platformu, musíte se zajímat o jeho SEO optimalizaci. Cena této služby záleží na několika faktorech, které si rozebereme v článku. Začneme základní hladinou nákladů a vysvětlíme si, jak ji dokáže navýšit konkurenčnost klíčových slov. Také si objasníme, proč byste se měli mít na pozoru před standardizovanými balíčky SEO.
SEO – optimalizace – základní cena
Úprava firemních stránek nebo e-shopů pro návštěvníky a fulltextové vyhledávače by měla začínat analýzou. Specialisté využívají k revizi webů placené softwarové nástroje a také výsledky měření z webových statistik. Tímto způsobem přesně určí, kde se nachází slabá místa nebo dokonce chyby. Kromě toho si zkontrolují stav konkurenčních www a vytypují klíčová slova relevantní pro vaše podnikání. Teprve pak dokáží sestavit plán SEO – optimalizace na míru. Cena zahrnuje taxu specialistů, kteří jednotlivá zlepšení provedou. Do nákladů se rovněž promítá stáří a rozsah webu a úroveň vaší konkurence na poli SEO. Všeobecně počítejte s minimální investicí kolem 15 tisíc korun, která dostane průměrný web zhruba během tří měsíců do formy.
Vliv konkurenčnosti klíčových slov na SEO optimalizaci a její cenu
Za klíčová slova považujeme výrazy, které píše většina uživatelů do Googlu či Seznamu, aby se jim zobrazily weby, kde se tyto fráze a tudíž i služby, informace nebo zboží nachází. Některá slovní spojení jsou ve vysoce konkurenčních oborech natolik “opotřebovaná”, že je pro nové podnikatele téměř nemožné dosáhnout pomocí nich na lepší příčky ve vyhledávačích.
Zářným příkladem je odvětví SEO – optimalizace. Cena za dosazení této slovní kombinace na přednostní pozici ve vyhledávači, kam kliká 90 % hledajících, se může vyšplhat na desítky tisíc korun. V takových případech si expert vypomáhá dalšími, méně používanými klíčovými slovy, s nimiž bude snazší web prosadit. V oboru SEO to mohou být třeba fráze “online marketing”, “propagace na internetu” nebo názvy dílčích prací jako “registrace do katalogu” či “kontrola www”.
Podnikatelům, kteří jsou schopni obsloužit zákazníky jen na určitém území, velmi prospěje, když svá klíčová slova rozšíří o název lokality. Tím opět sníží jejich konkurenčnost a s ní spojené náklady na obsazení frekventovaných příček ve fulltextu. Navíc tím své www přesně zacílí na adekvátní publikum. Práci s klíčovými slovy řadíme mezi základní pilíře SEO, proto si vyberte specialistu, který výše uvedený postup ovládá.
Vyhněte se balíčkům SEO – optimalizace za fixní cenu nemusí fungovat
Jakmile vám SEO agentura nabídne optimalizaci webu podle nějaké jejich interní šablony za předem danou cenu, zbystřete. Málokterým stránkám ve skutečnosti padne standardizované řešení. Cílem SEO je dostat na váš web co nejvíce návštěvníků, kteří vás objeví při průzkumu na internetu. Dostat lidi na stránky je ovšem jen první krok. Tím druhým je proměna návštěvníků na platící klienty. To vyžaduje individuální úpravy, například v obsahu stránek. Jenže zásahy na míru si v SEO balíčku nekoupíte. Nenechte se tudíž zlákat pevně stanovenou cenou, přestože to vypadá jednodušeji, než výběrové řízení. Radši poptejte víc specialistů na SEO – optimalizaci a počkejte, až vám na základě analýzy vypočtou cenu za webové úpravy vhodné právě pro vás.
Nyní už tušíte, že základní SEO – optimalizace, respektive její cena, se u průměrného webu pohybuje kolem 15 tisíc korun. Přesný rozpočet se vždy opírá o předchozí webovou analýzu a zaručuje vám originální řešení, které transformuje vaše www na frekventovanou platformu s vysokým konverzním poměrem. Unifikované balíčky z vašich stránek žádnou online hvězdu už z principu neudělají. Snad bude vaše rozhodnutí po přečtení tohoto příspěvku snadnější a pokud si nejste ohledně SEO jisti, využijte možnosti konzultace. Stačí se ozvat přes komentáře.